Youtube
Email
Fietsvakantie ZOEKER
Fietsvakantie-
ZOEKER
Fietsdagen
Afstand

Veelgestelde vragen

1. Hoe kan ik een reis boeken?

Boek uw reis eenvoudig en snel via de online boekingsmodule. Ga naar de pagina van de gewenste reis en klik op 'Boek'. U krijgt een gedetailleerd prijsoverzicht van de boekingsaanvraag. Eventuele opmerkingen en aanvullende wensen kunt u aan het eind van het boekingsformulier kwijt. Wij nemen dan indien nodig contact met u op.

 

2. Kunnen er extra nachten bijgeboekt worden?

Bij alle reizen met dagelijks start kunnen er overal extra nachten bijgeboekt, bij reizen met vaste vertrekdatums/dagen is dit in verband met het bagagevervoer helaas niet mogelijk.

 

3. Is het mogelijk om dieetwensen op te geven?

Ja, deze kunnen bij boeking als preferentie worden opgegeven. Hier wordt dan tijdens de reis zoveel mogelijk rekening mee gehouden. 

 

4. Kan Dutch Biketours voor mij de heen- en terugreis per vliegtuig / trein verzorgen?

Nee, helaas boeken wij geen vluchten en treinreizen. De heen- en terugreis dient u zelf te verzorgen.

 

5. Hoe kan ik de beschikbaarheid zien van een individuele reis?

Het is bij een individuele reis niet mogelijk om van te voren aan te geven of er beschikbaarheid is. Door de grote flexibiliteit van ons reisaanbod en startdata kunnen wij geen kamers op voorhand reserveren.
Zodra u een boekingsaanvraag plaatst gaan wij de accommodatie(s) aanvragen. Is de reis beschikbaar, dan ontvangt u na 1 tot 3 werkdagen de reisovereenkomst per e-mail. 
Als de reis niet bevestigd kan worden nemen wij contact met u op om te overleggen over eventuele alternatieven.

 

6. Kan ik met de reis in een andere plaats starten?

Met eigen fietsen is het, bij onze rondreizen, ook mogelijk op andere plaatsen te starten, mits de hotels via ons geboekt zijn (let wel op de parkeerkosten bij de hotels). 
Met huurfietsen hebben wij alleen vaste startplaatsen / hotels, informeer naar de mogelijkheden per mail.

 

7. Wanneer en hoe krijg ik de reisovereenkomst en hoe kan ik betalen?

Zodra de reis is bevestigd ontvangt u per e-mail de reisovereenkomst. Hierop staat de hoogte van de aanbetaling (15 procent van de reissom plus eventuele verzekeringspremies) die u per direct dient te voldoen. Uiterlijk 6 weken voor vertrek moet het restant van de reissom zijn voldaan. 
Betaling is mogelijk via uw persoonlijke pagina van My FVG. De inlog gegevens hiervan ontvangt u nadat de boeking bevestigd is. 
Voor Nederlandse klanten is betaling via bankoverschrijving (internetbankieren) de makkelijkste optie. 
Betaling met creditcard is ook mogelijk via My FVG.
 

Onze bankgegevens:

ING Bank N.V. 
Foppingadreef 7
1000 BV Amsterdam 
IBAN: NL45INGB0009679616
BIC: INGBNL2AXXX.

1. Welk type hotels verblijf ik in?

Bij bijna al onze reizen verblijft u in 3*** en/of 4**** hotels. 

 

2. Biedt Fietsvakantie Groningen ook groepsreizen aan?

Wij bieden alleen individuele reizen aan. 

 

3. Kan ik mijn eigen hotels boeken?

Nee, wij kunnen het bagagevervoer en de routes alleen aanbieden als de hotels via ons geboekt zijn.

 

4. Welke type fietsen kan ik huren?

Onze standaard fietsen zijn hybride fietsen met 24-versnellingen.
Wij bieden ook andere huurfietsen aan zoals E-bikes, race- en kinderfietsen. 
Voor meer informatie over onze huurfietsen zie http://fietsvakantiegroningen.nl/huurfietsen

 

5. Wat is er inbegrepen bij de huurfietsen?

Bij onze hybride fietsen en E-bikes is er een waterdichte achtertas inbegrepen, dit is helaas niet mogelijk bij de race- en kinderfietsen. 
De hybride fietsen beschikken tevens over een stuurtas, bij de E-bikes is dit ivm de display niet mogelijk.
Bij elke fiets is er een pomp, kettingslot en een bandenplaksetje inbegrepen. 

 

6. De hotels heb ik al geboekt, kan ik alleen de fietsen huren?

Wij bieden de huurfietsen alleen aan als de accommodaties ook via ons geboekt zijn. Losse fietsverhuur is helaas niet mogelijk.

 

7. Is een fietshelm verplicht in Nederland?

Een fietshelm is niet verplicht in Nederland, al adviseren wij deze wel voor kinderen of bij gebruik van de racefietsen. Wilt u een fietshelm huren, dan vernemen wij dat graag bij boeking. 

 

8. Wat voor een fietsroutes kan ik verwachten bij Fietsvakantie Groningen?

De fietsroutes van Fietsvakantie Groningen gaan via het Nederlandse knooppuntensysteem, een systeem waarbij u alleen maar fietsbordjes hoeft te volgen.
98% van de routes gaat over geasfalteerde wegen, merendeels bestaande uit fietspaden of autoluwe wegen.

 

1. Wanneer krijg ik mijn reisbescheiden?

Tijdens check-in bij het aankomsthotel ontvangt u ons reisbescheidenpakket (1 per kamer) met daarin de routebeschrijvingen, bagagelabels en extra informatie. 
U kunt na ontvangst van de betaling ook alvast de reisbescheiden bekijken en uitprinten via MYFVG. 
De inloggegevens voor MYFVG ontvangt u na ontvangst van de boekingsbevestiging.

 

2. Wanneer ontvang ik mijn huurfiets?

Tijdens check-in bij het aankomsthotel ontvangt u de sleutels van de huurfiets. 
De huurfietsen zijn afgesteld op de lichaamslengte welke u doorgegeven heeft bij boeking. 

 

3. Wat zijn de weersverwachtingen in Nederland?

Het weer in Nederland is onvoorspelbaar, via www.accuweather.com is het mogelijk de weergemiddeldes van de afgelopen jaren te bekijken.

 

4. Wat adviseert Fietsvakantie Groningen op regenachtige dagen?

Ten eerste: zorg er altijd voor dat u regenkleding mee heeft. 
Tevens adviseren wij om een setje droge kleren mee te nemen in uw (waterdichte) fietstas op regenachtige dagen. Het kan zijn dat de koffers nog niet geleverd zijn bij het hotel van aankomst en zo heeft u alvast de mogelijkheid droge kleding aan te trekken. 
Via de website www.buienradar.nl kunt u de verwachting van de regenbuien bekijken voor de komende 3 uur, en daarop uw fietstocht aanpassen. 

 

5. Hoe laat wordt de bagage opgehaald / gebracht bij het hotel?

De bagage dient elke ochtend klaar te staan voor 09:00 uur en wordt voor 17:00 uur weer geleverd bij het volgende hotel. 

 

6. Hoe is Fietsvakantie Groningen te bereiken tijdens de fietsreis?

Tijdens kantooruren zijn wij telefonisch te bereiken via 0031 (0)481-745068.
In uw reisbescheiden is ons noodnummer weergegeven om ons te bereiken buiten kantooruren. 
In het weekend wordt de email niet gelezen, gelieve dan te bellen met het noodnummer. 

 

7. Hoe kom ik vanaf Schiphol bij het aankomst hotel?

Al onze hotels zijn per openbaar vervoer te bereiken, kijk op de website https://9292.nl/ 
voor meer informatie over de verbindingen per openbaar vervoer binnen Nederland.
Transfers kunnen wij helaas niet organiseren, wij adviseren dan een taxi te nemen. 

 

8. Wat zijn de kosten als ik mijn boeking annuleer?

De kosten van annulering hangen af van het moment van annuleren (het aantal dagen voor aanvang van de reis). Voor meer informatie over de annuleringskosten zie de link: https://www.fietsvakantiegroningen.nl/algemene-informatie.

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken we cookies. Cookie beleid. cookie instellingen aanpassen
extraSmallDevice
smallDevice
mediumDevice
largeDevice